Qui va sortir amb Renata de Rieux?

Renata de Rieux

Renata de Rieux

Renée de Rieux de malnom Bella Châteauneuf, fou una cortesana francesa, nascuda vers l'any 1550 i morta després del 1600.

Era neta de Joan IV de Rieux i descendent en línia directa, per tant, dels cèlebres mariscals Joan i Pere de Rieux. Fou dama d'honor de Caterina de Mèdici, inspirà una violenta passió al duc d'Anjou (el futur Enric III, el qual feu que el poeta Philippe Desportes li dediqués pel seu conte moltes composicions amoroses, per les quals se li pagà, segons la brama 10.000 escuts i una protecció mai desmentida.

Finalment, Renata, llavors en l'apogeu de la seva bellesa i de la seva joventut, acabà per accedir a les peticions del duc d'Anjou i fou la seva amant des del 1572 fins al 1575, exercint sobre ell una gran influència.

Ja el 1571 Caterina de Mèdici havia volgut allunyar de la cort a la Renata, intentant casar-la diverses vegades, sense resultat, fins que aprofitant que el rei tenia altres amors, Caterina de Mèdici la desterrà. Llavors la bella Renta de Rieux casà amb "Florentino Antinotti", capità de les galeres de Marsella, al qual <matà virilment de la seva pròpia mà>, segons es diu, perquè no li guardava la fidelitat deguda.

Després va contraure segons núpcies amb "Felip Altoviti" baró de Castelana, que heretà la plaça del seu antecessor. Vídua del seu segon espòs, residí de 1592 a 1600 a Marsella, on era la principal associada d'una companyia per la pesca del corall.

llegir més...
 

Henry III of France

Henry III of France

Henri III, né le à Fontainebleau et mort assassiné le à Saint-Cloud, est souverain de la nouvelle république des Deux Nations de 1573 à 1575 — sous les noms de Henryk Walezy, roi de Pologne, et de Henrikas Valua, grand-duc de Lituanie — et roi de France de 1574 à 1589. Il est le dernier monarque de la dynastie des Valois et le premier Capétien mort assassiné.

Quatrième fils du roi Henri II et de la reine Catherine de Médicis, Henri n'est pas destiné à la couronne. Sous le règne de son frère Charles IX, il s'illustre comme chef de l'armée royale en remportant sur les protestants les batailles de Jarnac et de Moncontour. À l'âge de 21 ans, il se porte candidat pour le trône de la nouvelle république des Deux Nations et est élu. Son règne est bref, puisqu'à l'annonce de la mort de son frère, sans descendant mâle, il abandonne son royaume pour lui succéder sur le trône de France.

En devenant roi de France, Henri III hérite d'un royaume divisé où son autorité n'est que partiellement reconnue. Son règne est marqué par d’importants problèmes religieux, politiques et économiques. Quatre guerres de Religion se déroulent sous son règne. Henri III doit faire face à des partis politiques et religieux soutenus par des puissances étrangères qui finissent par venir à bout de son autorité : le parti des Malcontents, le parti des protestants et, enfin, la Ligue catholique. Henri III meurt en 1589 à Saint-Cloud après avoir été poignardé par le dominicain Jacques Clément, qui voulait venger le chef de la ligue, le duc Henri Ier de Guise, assassiné sur ordre royal l'année précédente.

L'emblème d'Henri III est constitué de trois couronnes, symbolisant les royaumes de France et de Pologne ainsi qu'une devise qui explique la troisième couronne : « Manet ultima cælo » (« La dernière se trouve au ciel »).

llegir més...
 

Fills de Renata de Rieux i els seus socis: